؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

پیشگویی های شیبانی

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۴۶ ق.ظ

❓نظرتون در مورد ابو علی شیبانی که اخیرا به پیشگوئی هاش شهرت پیدا کرده چیه؟

📝 پاسخ

📣 ابوعلی شیبانی یک پیشگویِ لبنانیِ مسلمان هست که پیشگوئی هایی هم داشته. به برخی از پیشگوئی هاش بعنوان مثال دقت کنید:

👈 پیشگویی پیشرفت ایران توسط جوانانش و رسیدن به قله علم و دانش.
👈 پیشگویی پیروزی ترامپ و اینکه او عذاب خدا بود برای جلو انداختن ظهور امام زمان تا 300 سال
👈 پیشگویی نابودیِ انگلیس، آمریکا، اسرائیل و ترورِ ترامپ
👈 پیشگویی فوران آتشفشانِ عربستان در سال ۲۰۱۷
👈 روسیه با حمله به آمریکا، نابود میشود
👈 احمدی نژاد، در انتخابات 96 پیروز خواهد شد
👈 ایران بمباران خواهد شد

1. دقت داشته باشیم ایشون اولین کسی نیست که ادعای پیشگوئی کرده. قبل از اون، نُستر آداموس و قبلتر از اون، کاهنان با ارتباطی که جنیانِ شر داشتند و یا مُنجمان از بررسی اوضاعِ ستاره ها، از گذشته هایِ دور پیشگوئی هایی رو داشتند که بعضا به وقوع هم می پیوست.

2. اگه واقعا "پیشگوئی" راه و صراطِ صحیحی برای رسیدن به حق و خدا بود، خب خدا می اومد یه دستگاهِ پیشگو رویِ ما نصب میکرد یا اهلبیت که سخنگویِ خدا هستن لااقل باید به ما توصیه میکردن با پیشگوها و رمالان ارتباط بگیریم؛ در حالی که از قضا ما رو نهی کردن از ارتباطگیری با اینا.

3. خدا توی قرآن تصریح میکنه که فقط و فقط خدا غیب رو میدونه و حتی پیامبر هم غیب نمیدونه: "قُلْ لا أَقُولُ لَکُمْ عِنْدی خَزائِنُ اللَّهِ وَ لا أَعْلَمُ الْغَیْب"؛ یعنی ای پیامبر به مردم بگو من هیچ چیزی از غیب نمیدانم. خب ایشون چطور خودش رو دانای به غیب میدونه در حالی که خدا می فرماید کلید غیب فقط دست خداست: "عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلاَّ هُو".

4. خدا علومِ مخفیِ خودشو به کسی نمیده که جار بزنه! کسی که اهل معنا باشه حتی اگه ازش سوال کنی، انکار میکنه: آنکه را اسرار حق آموختند / مُهر بستند و دهانش دوختند. اینکه ایشون داره ابراز میکنه، خودِ این نشون میده که مشکوکه! من حق دارم بپرسم ازش مگه شما با سرویسهای امنیتیِ آمریکا ارتبط داشتین که خبردار شدین انتخابات فرمایشی آمریکا در نهایت به نفعِ ترامپ تموم میشه!!

5. کسائی که پیشگوئی میکنن، یا باید مثلِ انبیاء و امامان یک مجرایِ اختصاصی بنامِ "وحی" داشته باشند و یا با جنیان مرتبط باشن و یا با نجومشناسی آشنائی داشته باشن. موردِ اول رو که جنابِ شیبانی نداره. مورد دوم هم راهِ مطمئنی نیست و خدا تویِ سوره جن میفرماید ارتباط با جنیان سردرگمی را اضافه میکند و جنیان ارتباطشان با غیب پس از نزولِ قرآن قطع شده. علمِ ستاره شناسی هم گزاره هایِ یقینیِ صد درصدی به ما نمیده و در حدِ پیشبینی و آب و هوا و زلزله هست مثلا.

6. هر کسی که حرف های عجیب زد و برخی پیشگوئی هاش درست از آب در اومد لزوما به معنایِ حقانیتش نیست. بفرموده قرآن، شیاطین گاهی وحی میکنن و مثلا حتی مرتاضان هندی هم با ریاضت هایِ غیرِ شرعی مثلِ خوردن مدفوعِ انسان به توانائی های فوق العاده ای میرسن. حتی کاهنان هم با ارتباط بر قرار کردن با جنیانِ شر، حرفهای عجیبی میزنن!! امام صادق میفرماید اگر کسی از شرق و غرب عالَم خبر بدهد برای تشخیص حقانیتش ببینید آیا علم به حلال و حرامِ الهی دارد یا نه؟ با مبانیِ قرآنی و کلام اهلبیت آشنا هست یا نه؟ این ملاک رو مراجع تقلید دارن و نه رمالان و پیشگویان.

7. ایشون دائما میگه استادم میگه که فلان اتفاق می افته! خب استادِ ایشون برای خودشون معتبره آیا من بعنوان یک جوانِ جویایِ حقیقت میشه بپرسم که استادِ شما کیه؟ منابعِ پیشگوئی های شما کیه؟ بدون منبع و سند و صرفا با دیدنِ دو تا پیشگوئی میشه به حقانیت فرد پی بُرد؟

8. بگذریم از اینکه برخی از پیشبینی هاش مثلِ پیروزی احمدی نژاد در انتخابات 96، غلط از آب در اومد که وجود احتمال خطا نشون میده که ایشون با یک منبعِ قابل اطمینان صد در صدی مرتبط نیست.

➕ اگر پیشگوئی ها مربوط بشه به ظهور حضرت حجت، چون موضوع به مهدویت گره میخوره حساسیتش بیشتر میشه. فقط تصور کنید یکی از پیشگوئی های ایشون غلط از آب در بیاد! اینجا مردمِ ساده دل میان امام زمان رو انکار میکنن اونوقت و این لطمه وارد میکنه. تویِ روایات ما کسانی که برای ظهور زمان تعیین میکنن رو "کذاب" نامیدند.

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

آخرالزمان

شیبانی

مهدویت

نوستر آداموس

پیشگویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی