؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

نیاز به نماز

سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۴۰ ق.ظ

❓خدا به نمازِ ما نیاز داره که واجبش کرده و برای ترکش مجازاتِ سنگین قرار داده؟

نیاز
ذکرِ "سبحان الله" که توی نماز دائما تکرار میشه، یعنی خدا منزه هست و به عبادتِ ما نیاز نداره. پس سود عبادت، به جیب ما می ره و نه خدا. نیاز به عبادت رو از جانب بنده ببنید و نه از جانب خدا. خدا حتی قبل از خلقت من و قبل از اینکه من و شما نماز بخونیم، حیات داشت و زندگی شو میکرد بنابراین کمترین نیازی به من و عبادت من نداره. بقول شاعر: من نکردم خلق تا سودی کنم / بلکه تا بر بندگان جودی کنم.  عبادت در واقع تغذیه روح ما است.

📣 معصومه سادات کوچولو یه بار ازم یه پنج هزاری کش رفت و بعدِ چند دقیقه بدونِ هیچ اقدام هماهنگ شده قبلی، با یه پاکت برگشت که توش همون پنج هزاریه بود و یه کاغذ، که روش نوشته بود: "بابا جون دوست دارم". خدا به نماز بنده‌هاش نیاز نداره؛ اما بنده باید خودشیرینی کنه، تا پیش خدا واسه‌ی خودش جا باز کنه. این‌که خدا انقد واسه‌ی نمازِ ما جوش می‌زنه از باب شدت احتیاج ما به نمازه، نه از باب نیاز او به ما. مثه مادری که جوش می‌زنه واسه‌ی دادن شیر به نوزاد با این‌که شیر دادن، مایه حیات و زندگیِ مادر که نیس.

مجازات
اینطور نیس که خدا بابتِ نماز نخوندن کسی رو عذاب کنه؛ بلکه درستش اینه که بگیم عذاب و سقوط از تبعات و نتایجِ قهریِ ترک نماز هست. مثلا یکی پشت فرمون میشینه و با سرعتِ زیاد می زنه به دلِ یه جاده پُر پیچ و خم. پلیس ها تویِ مسیر، قوانین رو ابلاغ میکنن، تابلوها رو نصب میکنن و هِی جوش می زنن و میگن مردِ حسابی درست رانندگی کن!! اما این راننده احمق به همه شون زبون درازی میکنه و صاف میره تویِ دره! آیا سقوط به دره، تقصیرِ پلیس هست؟

👌 تقید به دستوراتِ شریعت از جمله نماز دقیقا همون قوانینِ ابلاغ شده از جانبِ پلیس هست. کسی که داره تویِ جاده دنیا رانندگی میکنه و با این حال قوانین جاده رو رعایت نمیکنه، اگرم بره جهنم، داره چوبِ بی قانونیِ خودشو میخوره. پس عذاب، محصولِ عملکردِ خودمه و خدا بی تقصیره.

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

تسبیح

نماز

نیاز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی