؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

شهادتِ شیخ الائمه امام صادق تسلیت باد

يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹ ب.ظ

🏴 امشب سوگوار امامی هستیم که گنجینه ی روائی و حدیثیِ شیعه میراثِ گرانبهایِ اوست. 50 درصد احادیث شیعه از امام صادق، 20 درصد از امام باقر و 30 درصد از بقیه ی اهلبیت به ما رسیده است؛ اساسا به همین دلیل امام صادق را رئیسِ مکتب، و تشیع را مذهبِ جعفریه نامیده اند.

📢 ضعفِ حکومتِ اَمَوی از یک سو و عُمرِ نسبتا طولانیِ امام از سویِ دیگر زمینه ی تاسیس یکی از بزرگترین دانشگاهها و مراکزِ علمیِ دنیا را با 4 هزار شاگرد از تمامِ افکار و اندیشه ها فراهم کرد. از فقهایِ شیعه گرفته تا علمای اهلسنت و حتی زنادقه و مُلحدین، پایِ درسِ امام حضور داشتند.

🔔 ابوحنیفه، احمد بن حنبل، ادریس شافعی و مالک بن انس که سرانِ چهار فرقه اهل سنتند، همه از شاگردانِ بلا واسطه یا با واسطه امام صادقند. زُرارة، ابو بصیر، محمد بن مسلم و بُرید چهار شاگردِ ممتازِ امام بودند که حضرت در وصفِ آنان بدین مضمون میفرماید: "هیچ کس مانند این چهار تن دینِ خدا را زنده نکرد و اینان حافظانِ دینِ خدا و امین هستند".

✍ پ.ن: خوش بحالِ زُراره و ابو بصیر و... .😕 این حدیثو که از امام صادق دیدم، کلی غبطه خوردم به حالِ هر چهار نفرشون. کاش امامِ زمانِ ما هم جملاتی قریب به این مضمون رو و لو تویِ سایزِ کوچیکتر خطاب به ما می فرمودن.😞 مثلا اسمِ ما رو هم گذاشتن شاگردِ مکتبِ امام صادق!!

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

امام صادق

نظرات  (۱)

  • حمید علیزاده
  • سلام روحشون شاد ممنون بابت سایت عالی ومفیدتون ونتیجه بخش امیدووارم موفق وخشنود باشید
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از لطفتان و حضورتان :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی