؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

ابو مسلم خراسانی

يكشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۰۲ ب.ظ

❓در مورد ابو مُسلم خراسانی اخیرا حرف و حدیثای زیادیه. اسمِ تیم فوتبالِ مشهد رو به "سیاه جامگان" برگردوندن. ماجرای آیت الله علم الهدی و نامه جناب مهاجرانی رو هم در جریانید لابد! نظرتون در این مورد؟

📝 پاسخ

📢 بعدِ اظهاراتِ آیت الله علم الهدی و جوابیه آقای مهاجرانی، مصاحبه ای شکل گرفت با جناب آقای رسول جعفریان که در زمینه تاریخِ اسلام ایشون از اولین هایِ کشورند. سِمَتِ فعلیِ ایشون رئیس کتابخونه مجلس شورای اسلامی هست. طبقِ بیان ایشون ابومسلم با اینکه در بر اندازیِ دولتِ فاسد اموی نقش داشت اما چند تا مشکلِ اساسی داشت:

1. دست نشانده: ابو مُسلم هیچ گاه یک ایرانی وطن دوست نبود؛ وی عاملی در دستِ شماری از قبایل عرب خراسان بود که دوست داشتن امویان سرنگون شده و حکومت دست کسِ دیگه ای قرار بگیره. تویِ این ماجرا از ایرانیان به عنوان ابزار استفاده شد و بس.

2. شیعه عباسی: ابومسلم هیچ گاه یک شیعه علوی نبود بلکه شیعه عباسی بود که به امامان معصوم خیانت ورزید و جانب عباسیان رو گرفت. عباسیانی که اندکی بعد پس از تسلط بر امور، هم ابومسلم رو کشتند و هم امامان معصوم رو.

3. جنایت: ابومسلم تویِ آدم کشی فردی حرفه ای بود و بر اساس منابع متقن تاریخی، شمار زیادی از مردم خراسان و نواحی دیگر رو کشت. او قیام شیعی شریک بن شیخ رو هم سرکوب کرد و یارانش رو به قتل رسوند.

✍️ یک نکته هم که توی بیانات آقای جعفریان نبود و اون اینکه ابومسلم نامه ای به امام صادق نوشت و گفت: "ما برای شما قیام می کنیم". که امام در جواب به این مضمون فرمودند: "تو از ما نیستی". منبع: الحیاه السیاسیه للامام الرضا/ص29-43

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

ابومسلم

شبهه

علم الهدی

مهاجرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی