؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

رباخواری

يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۲۵ ب.ظ

❓همسرم عادت کرده به نزول خواری. چکار کنم؟😞

📝 پاسخ

توصیه میشه اقدامات زیر رو توی بازه زمانی یکماهه تدریجا و به ترتیب انجام بدین:

1. قناعت: گاهی دلیل گرایش آقایون به پولهای نامشروع اینه که خانواده بهشون فشار میارن و توقعاتشون از مرد خونه بالاس. اگه توی خونه همچین جوی حاکمه، سعی کنید صریحانه و صمیمانه به همسرتون بگین مگه تو این پول حرومو برای رفاه و آرامش ما نمی خوای؟ خب ما با زندگی ساده حلال موافقیم و بیشتر از این توقع نداریم.

2. تذکر مهربانانه: زبان نرم زنانه توی محیط خانواده، زمخت ترین مردها رو هم رام میکنه. زهیر بن قین با اینکه جزء لشکر یزید بود در نهایت با ارشادات همسرش به آغوش حسین برگشت. براش آیه 279 بقره رو بخونید و بگید ربا جنگ با خدا و رسوله.

3. اشتغال یابی: به اطرافیانتون بسپرین شاید شغلی پُر درآمدتر بتونید جور کنید برای همسرتون تا کمبودها، ایشونو به سمت حرامخوری نکشونه. گرچه خانوما هیچ مسئولیت اقتصادی در قبال خانواده ندارن اما اگه "موقتا" اشتغال به یه کار سبک مطابق با وظایف مادری تون داشته باشین شاید کمک خرجی شما شوهر رو منصرف کنه از نزول خوری.

4. بزرگترا: اگه موعظه و کلا تلاش های شما اثر بخش نبود، تهدیدش کنید که مسئله رو با بزرگترا در میون می زارید. اگه کوتاه نیومد، واقعا برین به بزرگ فامیل و افراد تاثیر گذار فامیل اطلاع بدین تا غیر مستقیم و حتی مستقیم ایشون رو نصیحت کنن تا شاید براه بیاد.

5. تشویق و توبیخ: وقتی پول حلال میاره بهش لبخند بزنید تحویلش بگیرید؛ اگر باز رفت سمت نزول خواری، توبیخشون کنید. کمی اینجا عیب نداره صداتونو ببرید بالا. پول حرومو براش تلخ کنید. زن تا وقتی تابع شوهره که روی حدود الهی پا نزاره. جدیت و اقتدار اینجا ممکنه شوهرو وادار به عقب نشینی کنه. بعضی زن ها همسرشونو روی دستشون می چرخونن! این بد نیس که از این قدرت زنانگی در مسیر مثبت استفاده بشه.

6. قهر: تفکیک کنید سفره تونو... بگین پولِ نزول مالِ خودت.... منو بچه هام از پولِ حلالت میخوریم. بگین این پول نباید توی زندگی من بیاد. با همین صراحت بگین و پاشم وایستین. یا اگه مالش مخلوط به حرامه، شما وقت خوردن نیت کنید اون بخشِ حلالشو بخورید. اینطوری تبعاتِ اون پولِ حرام لااقل دامنگیرِ شما نمیشه.

7. طلاق: شما همینکه همسر رو تهدید به طلاق میکنید، احتمالا ایشون سر براه بشه. طلاق بدترین حلالِ خداست و عرش الهی با طلاق می لرزه. بنابراین تا حد امکان نباید رفت سراغ این گزینه. اما یه جا طلاق مطلوبه و اونم جائی که زن و شوهر می بینن بودنشون باهم منجر به زیر پا گذاشتن حدود الهی میشه. وقتی همراهِ من جهنمی از آب در اومد و داره منو هم با مالِ حرام آلوده میکنه، اینجا باید بین بد و بدتر، گزینه بد یعنی طلاق رو انتخاب کرد.

8. استفتاء: قبل از طلاق از دفتر مرجعتون استفتاء کنید و اجازه بگیرید. مرجع تقلید بعنوان سخنگویِ امام زمان اختیاراتی داره و ممکنه بهتون اجازه بده از بابِ "اضطرار" از مالِ این شخص بخورید. 

9. روشنگری: این پیام رو بدون کم و کاست برای همسرتونم فوروارد کنید خواهرم. احادیث تکان دهنده زیر احتمالا زمینه تغییرِ رویکرد ایشون و همه کسانی که و لو در قالبِ بانک دارن نزول میخورنو فراهم میکنه:

👈 زنا با محارم: یک درهم ربا نزد خدا سنگین تر است از هفتاد بار زنا کردن با محارم در خانه خدا.(امام صادق)

👈 جهنم: هر کس ربا بخورد خدا به اندازه ربایى که خورده شکمش را از آتش پر کند؛ و اگر از طریق ربا مالى به دست آورد خدا هیچ عمل او را نپذیرد و تا زمانى که به اندازه پرِ کاه از مال ربا نزدش باشد، پیوسته خداوند و فرشتگانش او را نفرین کنند.(رسول خدا)

👈 مفت خوری: براستى اگر ربا حلال بود مردم تجارت و تلاش براى معاش را رها مى کردند. به همین دلیل خداوند ربا را حرام کرد تا مردم از حرام به حلال و تجارت و خرید و فروش رو بیاورند و به یکدیگر قرض بدهند.(امام صادق)

👈 زمینه عذاب: هرگاه زنا و ربا در جایى آشکار شود مردم آنجا خود را در عذاب خدا افکنده اند. (رسول خدا)

👈  امت آخر الزمان: آنچه بیش از هر چیز بر امتم بعد از خود مى ترسم درآمدهاى حرام، شهوت پرستی پنهان و ربا است.(رسول خدا)

👈 بی برکتی: سود ربا گرچه بسیار باشد ولى سرانجام به کمى[بى برکتى] مى گراید.(رسول خدا)

👈 تأدیب: رباخوار تأدیب مى شود و اگر(دوباره) ربا گرفت باز تأدیب مى شود و (سه باره) اگر ربا گرفت کشته میشود.(امام صادق)

👈 دیوانه: رباخوار از دنیا نرود، تا آن که شیطان دیوانه اش کند.(امام صادق)

👈 عذاب: شبى که به معراج رفتم برمردمى گذشتم که شکم هایشان چون خانه اى بود و در آنها مارهایى وجود داشت که از بیرون شکمهایشان دیده مى شد. پرسیدم: اى جبرئیل اینها کیستند؟ گفت: اینان رباخوارانند.(رسول خدا)

http://s9.picofile.com/file/8305385068/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6_%DB%B0%DB%B5_%DB%B1%DB%B6_%DB%B2%DB%B2_%DB%B1%DB%B4_%DB%B5%DB%B1.jpg

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

بانک

خانواده

ربا

نزول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی