؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

دین من انسانیت است

شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۰۴ ب.ظ

❓انسانیت به دین ربطی نداره. خدماتِ زیادی توسط بی دین ها به بشریت شده. این همه آدمِ بی دین که دارن به فقرا کمک میکنن و خیلی هم مهربونن ولی متدین ها، اهل پرخاشن! آیا درسته که بگیم دینِ من انسانیتِ منه؟ 

☑️ الفبایِ کلاسِ انسانیت، تشکر از کسی هست که به ما خدمت یا نعمتی ارائه کرده. پس کسی که دم از انسانیت می زنه اما وظایفش نسبت به خدا رو انجام نمیده، باید دید به چه هدفی داره از کمک به فقرا؟

1. دلش می سوزه؟ کمک به فقرا در واقع با این هدفه که رویِ سوزش دلش آب بریزه و دل درد نگیره! پس این نوع انفاق، برای خلاص کردنِ خود است و نوعی منفعت طلبی و خودخواهی هست.

2. شهرت؟ میخواد اسم در کنه بینِ ملت و همه اون رو بعنوان یک خیّر بشناسن و دست به سینه وایستند و بهش احترام بزارن و برای خودش مرید و دست بوس جمع کنه؟! خب این که نشد کمک به فقرا. این شد یک داد و ستد و معامله. یعنی پول داده و به ازاش شهرت و احترام خریده.

3. رضایت خدا؟ اینجا طرف کمک میکنه نه برای خاموشیِ سوزش دلش و نه برای کسبِ محبوبیت که فقط و فقط برای جلبِ رضایت خدا. فقط این نوعِ آخر هست که ارزشمند هست.

⛔️ ضمنا مشخصا کدوم بخشِ دین، با انسانیت در تضاد هست؟ کمک به فقرا؟ احترام به والدین؟ غیبت نکردن؟ تقید به حق الناس؟ مبارزه مقتدرانه با دشمن؟ واقعا کسی که گزاره های فوق در اسلام رو قبول نکنه آیا بوئی از انسانیت برده؟!

❌ گاهی افرادِ ضد دین طوری با مسلمانان صحبت میکنن که انگار دینِ اسلام، یک دینِ ضدِ انسانی است و فقط خودشون انسانن! اصلا همه رو گوسفند می بینن و خودشون رو پرچمدار انسانیت می پندارن!😑

❓چه کسی رو میشناسید انسانتر از علی که یک عمر به فقرا کمک مخفیانه داشت و در شبِ شهادتش تازه معلوم شد چه کسی بود اون مردِ غریبه ای که هر شب غذا میداد به فقرا؟! انصافا همه مدعیانِ انسانیت نباید زانو بزنند در برابر این انسانِ کامل؟!

❓انصافا کدوم دین هست که کفاره روزه رو اطعامِ 60 فقیر قرار بده و به اطعام فقرا در قالبِ قربانی و غذای نذری در ایام مختلف سال توصیه کنه؟ واقعا کدوم دین هست که به اندازه اسلام تاکید میکنه مبادا با شکمِ سیر بخوابی و همسایه ت گرسنه باشه؟

❓ کدوم دین به اندازه اسلام به یتیم نوازی و مسکین نوازی و انفاق و پرداخت زکات و خمس و صدقه و حقِ سائلان و محرومان توصیه کرده باشه؟!

❓ واقعا کدوم مکتبِ بشری به اندازه اسلام توصیه داره برای رسیدگی به امورِ مستمندان؟ هرجا خدا توی قرآن سخن از نماز داره، زکات رو هم بهش میچسبونه و این یعنی نمازِ بدونِ کمک به فقرا، بی نمازی است.

❓ما تویِ دیگر ادیان یا بینِ افرادی که شعارِ انسانیت میدن آیا شخصی داریم مثلِ علی مرتضی که با هزینه شخصیش چاهِ آب میکند و بعدش قبلِ خشک شدن عرق بلافاصله به امام حسن دستور میداد بنویس این چاه را وقفِ عُمومِ مسلمین و مستمندان کردم؟! هنوز چاه های علی موجود هست... .

❓آیا داریم مثلِ امام مجتبا که چندین بار کلِ دارائی شون رو بخشیدن به فقرا؟ آیا داریم همچنین الگوهائی در دیگر ادیان؟

❓آیا داریم.......... . ؟!!! همه اونائی که اسلامیت رو در تضادِ با انسانیت میدونن و میگن "انسانیت" مهم هست همه شون باید بیان پایِ درس انسانِ کاملی بنام علی بنشینن. کدوم "مکتبِ انسانیت گرا" شخصیتی مثلِ علی مرتضی تربیت کرده؟! 

✅ حتی همین روزه داری میدونید یکی از فلسفه هاش چیه؟ اینه که فشار گرسنگی رو بکشیم تا بفهمیم فقرا چی می کشن؟! کسی که 11 ماه تا خرخره پر کرده باشه، آیا اصلا میتونه به فکر فقرا باشه؟! اگه بحثِ کمک به فقرا باشه، بازم مومنین که دنیاگریزند و آخرت گرا، بازم همینان که از مالِ دنیا می گذرن و به فقرا کمک میکنن.

👌 نه تنها بینِ متدینین آدمِ بد اخلاق وجود داره که بینِ غیرِ متدینین هم آدم بد اخلاق و غیرِ انسان وجود داره. در هر صورت من به عنوانِ ناظرِ بیرونی، حقانیتِ یک مکتبِ فکری رو باید از متنِ مکتبِ تشخیص بدم و نه از عملکردِ پیروان اون مکتب. اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست.

http://s9.picofile.com/file/8308937326/l6h7ay7nx63ewuqpvb0.png

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

اسلامیت

انسانیت

نظرات  (۱)

انسانیت مقامی از ادمیت هست که هیچ دینی به آن مقام نمیرسه

اگر در اسلام دستورات کمی هست که با انسانیت  همخونی داره بخاطر اینه که اسلام به خودی خود چیز داندانگیری نداره و این ارزشها کپی شده از فرهنگهای مختلف هست.

اما اصل اسلام سرشار هست از دستورات کشتار شکنجه و تجاوز هیچ فرهنگ انسانی نیست که خودش را تافته جدا بافته بداند و بقیه را واجبالقتل بشمارد جز اسلام.

هیچ فرهنگی جنگو کشتار را نمستاید جز اسلام

هیچ فرهنگی دیر اندیشان را کافر وجنگ با انها را جهاد و کشتنشان را واجب (البته فقط مردانشانرا) و زنانشان را برای تجاوز جنسی حلال نمیداند 

در هیچ فرنگی عقاید مخالف را مورد آزارو اذیت نمیدهد  و به جرم مرتد و نجس و زیادی نمیداند.

دین من انسانیت است و دیندار بودنی که مشکل فقیران را با روزه  گرفتن تا خرخره سحری خورده و اطمینان از سفره رنگی افطاری بفهمد و از هزار مشکل دیگرشان بیخبر و بیگانه باشد  بیگانه باشد  بدرد جرز لای دیوار میخورد

پاسخ:
حرفِ شما را وقتی می‌پذیرم که یک قلّه‌ی انسانیت بالاتر از علی معرفی کنید. این‌که اسلام، آموزه‌هایَش را از دیگر فرهنگ‌ها به سرقت برده، ادعایی است که توسط شما مطرح شده و حتما در پیامِ بعدی‌تان مستندات این ادعا را در اختیار ما قرار دهید. کما این‌که نسبت دادن تجاوز زنان به اسلام نیز ادعای ناصحیحِ دوّم شما است که باید بر آن سند و مدرکی بیاورید. در موردِ جنگ، اسلام هیچ‌گاه آغازگرِ جنگ نبوده و تمام جنگ‌های مسلمینِ واقعی، دفاعی بود است. اسلام فقط و فقط کافری را که بر علیهِ اسلام جنگ کند را واجب القتل می‌داند. بنابراین کافری که به اسلام و مسلمین لطمه و ضربه‌ای نمی‌زند، آزاد است و حتّی می‌تواند در ذمه‌ی حکومت اسلامی، حقوق شهروندی داشته باشد. حتِّی مسلمان برای کافر شدن، آزاد است ولی اگر پس از کفر بر علیهِ اسلام، ابراز دشمنی کرد مرتدّی است که باید کشته شود. در جنگ و دشمنی، حلوا خیرات نمی‌کند. او می‌جنگد و مسلمین هم متقابلا پاسخِ تعدی و تجاوزِ او را می‌دهند. در موردِ روزه‌داری، اتفاقا کسی که گرسنگی کشیده بیشتر از دیگران به فکرِ گرسنگان است. نشان به آن نشان که بیشترین خیریه‌ها و بالاترین کمک‌ها به فقرا و سیل زدگان از جانبِ مدتینان و مذهبی‌ها است. کسی که دین ندارد، انسانیتَش هم زیر سوال است بزرگوار. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی