؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

تعبیر خواب

جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۵۹ ب.ظ

❓حاج آقا من نیمه هایِ شب، خواب آقای خامنه ای رو دیدم. بهم لبخند می زدن و انگار خوشحال بودن. تعبیرش چیه؟

📝 پاسخ

👠 توی کوچه پس کوچه‌های خیابون آذر قم با کفاش قدخمیده‌ای آشنا شدم که اهلِ معنا بود. علمای بزرگ حاج اکبر کفاش و تعبیر خواب هاشو خیلی قبول داشتند. وقتی ازشون می پرسیدین دیدن امام خامنه ای توی خواب تعبیرش چیه جواب میدادن: "تعبیرش امام زمان هست".

😴 عزیزانی که توی PV از ما تعبیر خواب می پرسن، مستحضر باشن که تعبیر خواب امری است دشوار و من تویِ این زمینه آگاهی ندارم، مگر اینکه خوابش ساده باشه. بنابراین انقد از ما تعبیر نپرسید. من در این حد بلدم که خوابِ نیمه شب و مخصوصا قبل از اذانِ صبح، صحیحه بر خلافِ خوابهای اول شب و خوابِ بعد از نماز صبح که قابل تعبیر نیست.

🗣 بطور کلی توصیه شده خوابِ با معنا رو برای هر کسی نقل نکنیم، چون ازمون سلب توفیق میشه. طبق روایات، به فال نیک گرفتن خوابِ خوب و حتی خوابِ بد موجب می‌شه تعبیر خواب، خیر باشه؛ البته به فال بد گرفتنش هم ممکنه برای انسان درد سر ایجاد کنه. سعی کنیم بعد از خواب پریشان برای دفع شر، صدقه بدیم.

🔔 خواب برای بیدارسازیِ ماست. اینم که میگن خوابِ زن چپه، دروغه. خدا با انبیاء در قالبِ وحی صحبت میکنه. ما اما چون قدرت و لیاقت دریافتِ وحی رو نداریم، گاهی خدا تویِ خواب به ما نکاتی میگه. بنابراین از خوابهای با معنا سر سری نگذریم.

⚠️ قبلِ انقلاب کسی میگف توی خواب دیدم سه تا قرآنم سوخت و فقط آتیش قرآن کوچیکه رو تونستم با عرقچینم خاموش کنم! یکی از علما بعد از شنیدن خواب بهم گفت: "دو دختر بزرگ داری که با رفتن به دانشگاه بی حجاب شدند ولی دختر کوچکت را از رفتن به دانشگاه منع کردی و باحجاب ماند". همی هم شد!

✍️ پ.ن1: علم تعبیر خوابِ واقعی با تزکیه بدست می‌یاد نه صرفا با تحصیل و خواندن کتاب ها؛ قواعد کتب تعبیر خواب و تعبیرهای اینترنتی چون مطلق نیست، نمی‌شه اطمینان صد در صدی بهش داشت.

✍️ پ.ن2: حقانیت مقام معظم رهبری آن‌قدر روشن است که برای اثباتش نیازی نیست به خواب و مکاشفه تمسک بجوئیم؛ غرض، بیان این نکته بود که اطمینان صد در صدی نمی‌توان داشت به تعبیر خواب‌های مرسوم؛ و باید به شخصی مراجعه کرد که چشمش به ملکوت باز شده باشه؛ یکی مثل حاج اکبر کفاش.

http://www.softpedia.com/screenshots/Dream-Orb-Screensaver_1.png

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

تعبیر خواب

خامنه ای

رویا

نظرات  (۲)

سلام

این جمله ای که نوشتید رو خیلی جاها شنیدم:طبق روایات، به فال نیک گرفتن خوابِ خوب و حتی خوابِ بد موجب می‌شه تعبیر خواب، خیر باشه؛ البته به فال بد گرفتنش هم ممکنه برای انسان درد سر ایجاد کنه.

آیا به معنی تایید قانون جذب توسط اسلام هست؟

............

و اینکه گفتید :   اینم که میگن خوابِ زن چپه دروغه ، من شنیدم خواب ظن چپه

.........

پاسخ:
و علیکم السلام
✍️ تعریفِ قانون جذب [=قانون راز]: شما هر چیزِ خوب یا بدی رو که تویِ ذهنتون بیارین، همون اتفاق می افته. مثلا اگه تصور کنید که فلان شخص می میره یا تصادف میکنه ممکنه این اتفاق بیفته. یا اگه توی فکرتون اینو بیارین که فلانی سالم به مقصد میرسه دقیقا همین اتفاق می افته. پس تفکراتِ ما بدی یا خوبی را جذب میکند سمتِ ما. واسه همینه که آدمای منفی نگر، بدشانسی میارن.
✅ تویِ روایت هم داریم که تفکر (در نیکی ها) انسان را به سوی نیکی و عمل به آن می‌کشاند و زیاد فکر کردن در گناهان و بدی‌ها انسان را به سوی گناه و بدی می‌کشاند.
👈 حتی بحثی داریم به اسمِ تفأل [به فال نیک زدن] و تطیّر [فال زد زدن] که شاید بشه با قانونِ جذب ارتباطی داره.  توی روایت داریم که فال نیک بزنید تا به آن برسید. رسولِ خدا بسیار فال نیک میزدن حتی اتفاقاتِ بظاهر بد رو. مثلا وقتی خسروپرویز نامه پیامبر رو پاره کرد و بی ادبانه یه مقدار خاک فرستاد، حضرت به فالِ نیک گرفت و فرمود "به زودی مسلمانان خاک ایران را فتح می‌کنند.

نه تعبیرِ "خواب زن چپ است" و نه تعبیرِ "خواب ظن[توهم] چپ است" صحت نداره و در منابع معتبر یافت نشد.
سلامی دوباره

اینکه گفتید ظن غلطه من توی تلتکست شبکه قزآن خوندم

واقعا چرا اینارو نشر میدن ؟؟؟؟؟

اما درباره قانون جذب؛ شما نقد آقای رائفی رو در این باره شنیدید؟
و اگر شنیدید نظرتون چیه؟
به نظرم طوری مثلا نقد کردن که آدم فکر میکنه یه جوری خودشونو مسئول میدونن ردش کنن!!!!!!
پاسخ:
و علیکم السلام
خب به شایعه پراکنان نمیشه گفت "چرا نشر میدی"؟ اگه منطق و هدفی برای کارش داشت که دیگه اسمش شایعه پراکن نبود!

نه من سخنرانی آقای رائفی پور رو نشنیدم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی