؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

چرا طلبه ها سربازی نمیرن؟

شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۱۸ ب.ظ

✅ سالها قبل با طلبه ها بحثی در همین خصوص داشتیم😊
⛔️ یکی از دوستان میگفت: همین تبلیغِ مادام العمرِ ما طلبه ها سربازی هست دیگه.
👈 من: خب این خدمات رو بشکلِ دیگه ای، همه اقشارِ جامعه دارن به مردم.
⛔️ یکی دیگه می گفت: چون اشتغالِ به تحصیل دارن باید مثلِ دانشجوهایِ مشغول به تحصیل تا زمانِ پایانِ تحصیلات، معاف باشن از سربازی
👈 من: خب طلبه ها که درسشون تمومی نداره! بعدشم خیلی طلبه ها الآن فارغ التحصیل شدن و در جاهای مختلف شاغلن اما هنوز سربازی نرفتن
⛔️ طالبِ علم باید بی دغدغه مشغولِ تحصیل باشه و سربازی مالِ اقشارِ دیگه هس. لابد به آیاتی از قرآن هم تمسک می جویند... .
👈 من: خب اینکه نشد حرف! طالبِ علومِ دیگه هم همین بی دغدغه گی رو نیاز ندارن انصافا؟!

✅ حتی من دنبالِ بندِ قانونیِ ممنوعیتِ سربازیِ طلاب هم رفتم همون موقع ولی تویِ قانون، طلاب هم موظف به گذراندنِ سربازی هستند. پس از لحاظِ قانونی، تفاوتی بینِ طلبه و غیرِ طلبه نیست تویِ مقوله سربازی. اما چی مانعِ اجرایِ قانون میشه؟! اینکه تایمِ زمانیِ اشتغالِ طلاب به تحصیل نامحدود هست و بعدشم این زمان می چسبه به دورانِ کهنسالی، بخاطر همین معافیتِ سن بهشون تعلق میگیره.
✅ من هیچکدوم از توجیهاتِ بالا رو قبول ندارم! طلبه هم باید مثلِ دیگر اقشارِ جامعه بره سربازی. حتی بایدم بره تویِ پادگان مثلِ سربازا تویِ همون تختها بخوابه در شرایطِ برابر. سرشم کچل کنن😐 
⭕️ من جایِ مسئولین بودم از ظرفیتِ طلاب استفاده میکردم برای ارشادِ سربازان. سرباز، دو سال دستِ نظامه متاسفانه بد برخوردیِ برخی نظامی ها اینا رو تبدیل میکنه به آدمِ دین گریز و ضدِ نظام! اگه من این سربازا رو دو سال با پنج تا طلبه جوان همنشین کنم کلی تغذیه دینی میتونم بکنمشون و نیرو تربیت کنم برای اسلام و نظام... . ضمن اینکه همه نظامی ها بد اخلاق نیستن و نباید همه رو به یه چوب زد!  
✅ البته باید انصاف  رو هم رعایت کنیم و اینو هم ببینیم که "طلبه سرباز" الآن هم وجود داره و البته داوطلبانه س. اخت شدن یه طلبه با سربازان به مدت دو سال بسیار اثر گذار هست تویِ روحیه سربازان و تویِ شکلگیریِ شخصیتِ دینی شون. طلبه ها هم باید مثلِ "سرباز معلم" و "سرباز پزشک" توی همون راستایِ خودشون ازشون بهره گرفته بشه تویِ سربازی.

✅✅ بالاتر از همه اینا من یه نقدِ بزرگتر دارم به سیستمِ سربازی!! برای چی باید یه جوون رو دو سال از تحصیل و زندگی و ازدواج و اقتصاد عقب بندازن؟! سربازی باید سه ماهِ آموزش باشه فقط. برای همه اقشارِ جامعه هم باشه؛ با این هدف که مردانِ جامعه ایمانی، مهیا بشن برای جهادِ نظامی. بعدِ سه ماه، تموم شه سربازی و برن دنبالِ کار و زندگی شون. اگرم سیستمِ نظامیِ ما نیاز به نیرو داره، از نیروهایِ کادرشون استفاده کنن برای نگهبانی و... .

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

حوزه علمیه

سربازی

طلاب

نظرات  (۳)

  • آقای سر به هوا ...
  • من پزشکم و الان آخرین ماه خدمتمه .
    خود شما روحانی هستی و این برام جالبه .
    از نظر من هم باید روحانی بره خدمت ولی ...
    راستی ، قدیمها روحانیت شغل بوده ؟!
    پاسخ:
    خدا قوت :)

    بقولِ رسول الله: "العلم علمان، علم الادیان و علم الابدان". یعنی دو نوع علم وجود دارد. علمِ دین ها و علمِ بدن ها [پزشکی].

    طلبگی هیچوقت شغل نبوده و نیس.
    وبلاگت مطالب جالبی داشت
    به وب منم سر بزن
  • سربازی یا دین گریزی!
  • خیلی از اطرافیان رو میشناسم که بعد سربازی ازکل دینو اسلام زده شدن.
    واقعا تاسف باره این وضعیت.
    تو سربازی معلوم نیس چی میگذره که این جووناوقتی برمیگردن به این صورت از دینشون زده میشن..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی