؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

رعایت حجاب در نماز

سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۴۷ ق.ظ

📣 بطور کلی حجاب و استفاده از پوششِ درست، دارای چند جنبه هست:

1. مصونیت از نگاههای شهوانی نامحرمان: قطعا این مورد در نماز مطرح نیست. چون خدا که با آدم نامحرم نیست!

2. وقار و ادب: رعایت حجاب در نماز نوعی ادب و احترام به خدا محسوب میشه. دقت دارید که نماز، ملاقات خدا است لذا باید با وقارترین و معنوی ترین لباس رو بپوشیم که این اقتضای تشرف محضر هر شخصِ بزرگی هست. حتی پوشیدن عبا و عمامه نیز سر نماز برای آقایان مستحبه.

3. تمرکز و معنویت: علاوه بر اینکه آشکار بودن زیبائیهای بدن، حواس خودِ آدمو سرِ نماز پرت میکنه اما حجاب و مخصوصا چادر و عبا با پوشاندن همه این زیبائیها حواستونو جمعِ خدا میکند. چادر سفید، دخترا رو شبیه فرشته ها میکنه و عبا هم پسرا رو معنوی تر نشون میده و این کمک میده تویِ خوندنِ یک نمازِ همراه با معنویت.

4. تمرین حجاب: ضمن اینکه تمرینی هست برای عادت کردن به این نوع پوشش و توجه به اینکه وقتی خدا این لباس رو دوس داره، خب من سعی کنم همین پوشش رو بعنوانِ پوششِ همیشگی م انتخاب کنم توی جامعه. تاکید اسلام بر رعایت حجاب در نماز، عاملی هست برای پاسداشتِ دائمیِ پوشش اسلامی برای زن، فراموش نشدنِ حجاب و تاکید بر فرهنگِ عفاف و حجاب. خدا میخواد تویِ این ده دقیقه نماز، پوششِ موردِ پسندِ خودشو هم به ما پیشنهاد بده.


5. تیپِ معشوق: بطور کلی چادر و عبا نوعی لباس فرم هست برای ملاقات با خدا. یعنی خدا دوست داره با این لباس بنده شو دیدار کنه. چطور مرد لباسی میپوشه که معشوقه ش از اون لباس خوشش بیاد؟ پیش خدام وقتی میخوایم بریم باید تیپِ موردِ پسند معشوقمونو بزنیم. در واقع خودِ رعایتِ حجاب هم بخشی از نماز حساب میشه و شما بابتِ استفاده از نوعِ پوششِ مدِ نظرِ خدا، ثواب می برید.  

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

حجاب

نماز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی