؟؟

وب‌سایت شخصی

؟؟

وب‌سایت شخصی

» هـویــت: ؟؟
» ولــــادت: 12/مرداد/1362
» شهادت: پا رکابِ آقا انشاء الله
» شریعت: اسلام / شیعه‌ی اثناعشری

» مـلیـــت: ایران
» سکونت: تهران
» تحصیلات: اشتغال به تحصیل سطحِ سه
» سِــمَت: مُدرس/محقق/مُبلّغ/مشاور

» دور گفـت: 09192959470
» پــُـســـت: sadrismm@iran.ir
» ایتـــا چت: SmmSadri@

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

بابام نمی زاره زن بگیرم!

دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۳۳ ب.ظ

باید دید دلیلِ مخالفتِ والدین چیه! شاید دلایلشون منطقی و معقول باشه و مثلا میگن پسرمون جَنَم کاری نداره، مسئولیت پذیر نیست، احساساتی داره تصمیم میگیره و... . اما اگه محرز شد که دلیل مخالفتشون غیرِ منطقی هست اینجا شما باید چند تا کار بکنید تا والدین رو راضی کنید و البته همه موارد زیر باید در چارچوب ادب و احترام باشه چون هر چی باشه والدین احترامشون واجبه:

1. گفتگویِ منطقی با والدین:
👈 بابای عزیزم! گیرم داداش بزرگ من نخواد تا ده سالم ازدواج کنه! خب گناهِ من چیه؟ شرعا که ایراد نداره من زودتر اقدام کنم برای ازدواج. تویِ قرآن داریم که حضرت شعیب با ازدواجِ دخترِ کوچیکترش موافقت کرد با اینکه یه دختر بزرگتر هم داشتن خونه شون هنوز.

👈 مامان! شما به بابا یه چیزی بگین. تویِ این دور و زمونه که فساد زیاد شده شما چرا مخالفِ ازدواج منید؟! اگه من به گناه افتادم چی؟! اگه از راه بدر رفتم چی؟ اگه معتاد و سیگاری شدم چی؟! اگه... .😐

👈 آخه بابایِ خوبم! خودتون انصافا چند سالگی ازدواج کردین و از لحاظِ مادی چی چیا داشتین؟ مگه شما قبول ندارین که برکت میاد؟ من که جَنَم کاری دارم و بقیه شم به خدا بسپریم که تویِ قرآن گفته: "زن و شوهر را از فضلِ خودم غنی میکنم".

👈 و... .

2. اصرار پشت اصرار
👈 چپ میرید راست میاید بگین بابا من زن میخوام!
👈 برید یه دور بزنید بیاید یه آهی پیشِ مامان بکشید و بگید خوش بحالِ شما که ازدواج کردین!😐
👈 زن و شوهر جوون می بینید به والدین بگین ببینید بعضیا چقد خوشبختن اونوقت ما چی... .
👈 اگه توی فامیل یه جوون کم سال دارین که ازدواج موفق داشته دائما اونو به رخِ والدین بکشین و بگین چرا اون تونس اما من نتونم؟!
👈 توی جیبِ بابا یه برگه بزارید و توش بنویسید من باید ازدواج کنم بعدش که دست تویِ جیبشون کردن و دیدن، می فهمن که انگار عزمِ شما جدیه!
👈 برید تویِ فازِ سنگین و تریپِ غمگین!😖 ادای افسرده ها رو در بیارید. کم غذا بشید، تا فک کنن شما واقعا عاشق شدین و با خودشون بگن اگه پسرمون رو در نیابیم، از دست رفته!
👈 و یه عالمه از این فیلما که شماها بهتر از من بلدین.

3. بزرگ فامیل
👈 کسی که رویِ والدینتون تاثیرگزار هست رو برید دمشو ببینید. مثلا یه بابا بزرگ یا روحانیِ فامیل یا یه استاد دانشگاه که ازش حرف شنوی دارن بابا. شاید با واسطه ی بزرگتر فامیل، متقاعد شدن والدین.
👈 بطورِ خاص مادرتون رو خوب کوک کنید. مادرتون زبونِ بابا رو بلدن و میتونن نرمشون کنن.

⭕️ آیه ی "ربَّنا هَب لَنا مِن أزواجِنا و ذُریّاتِنا قُرةَ أعیُنٍ و اجعَلنا لِلمُتَّقینَ إماماً" رو توی قنوت نمازهاتون همواره و همیشه بخونید تا انیس دنیا و آخرتِ شما نصیبتون بشه. 😊💐

  • سیدمحمدمهدی صدری‌شال

ازدواج

مخالفت والدین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی